Olivenernte





  • Die erste Olivenernte meines Bäumchens. Es steht auf der Einfahrt und grüßt die Gäste.

  • The first harvest of my olive tree. Standing in front of our house it´s greeting our guests.

  • Die Oliven werden jetzt eine Woche lang gewässert. Dadurch verlieren sie die Bitterstoffe.
  • The olives will be watered for a week. So they lose all bitterness.

  • Danach werde ich sie einlegen und über den Fortgang berichten.
  • Afterwards I´ll spice them and inform about the progress.

2 Responses to “Olivenernte”

  1. zorra Says:

    Da bin ich gespannt. Ich habe auch ein paar Olivenbäume, aber “Wilde”, d.h. Unveredelte. Scheinbar kann man diese Oliven nicht essen.

  2. Helene Says:

    Die Olivenbäume, die im Handel erhältlich sind, sind veredelt, dann kann man sie essen.
    Meine liegen noch in der Lake. Bald mehr.
    Helene


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: